کارگاه آموزشی،جهان بینی خصوصی همسفرها؛ سه شنبه 30 مهرماه با استادی سر کار خانم م با دستور جلسه اهمیت خواب شب و تاثیر آن بر روی جسم برگزار گردید

تآثیر خواب شب بر قسمت های مختلف بدن (ملاتونین، هورمون تاریکی)ص 178 از کتاب رهایی از منطقه 19 درجه بالای آتش
اکتبر 23, 2019

ابتدا استاد این چنین فرمودند:

برای مسافر خواب شب واجب است. اگر خواب شب مسافر منظم نباشد بعد از 10 ماه سفر به مشکل بر می خورد. بهترین زمان خواب شب بین ساعت9 تا 10 شب می باشد. چون در طول روز مواد سمی در بدن تولید می شود که در بین این ساعات شب و در خواب دفع می شوند. از ساعت 1 تا 3 شب در کیسه صفرا سم زدایی می شود و 3 تا 5 صبح از ریه ها. 6 تا 8 صبح بهترین موقع خوردن صبحانه و جذب مواد مغذی است.

اگر مواد سمی از بدن خارج نشوند انسان دچار بیماری های مختلفی می شود مانند کبد چرب، دیابت، قند خون، چاقی و… خواب منظم باعث انرژی بالا می شود و دیر خوابیدن باعث تضعیف گلبول های سفید خون می شود که سیستم ایمنی بدن را صعیف می کند.

نظم خیلی مهم است و مسافر باید در تمام امورات خود نظم را سر لوحه خود قرار دهد. با هر فکری که انسان به خواب می رود به همان هم می رسد. در صور پنهان ، خواب بستگی دارد فکر روز ما که وقتی با حس خوب می خوابیم از کائنات حس خوب می گیریم و گرنه اگر زود هم بخوابیم ولی با افکار پریشان باز هم صبح خسته ایم.

در ادامه نگهبان جلسه فرمودنند؛ پاییز فظل نظم هست و چاکراهای انسان در این فصل ریکاوری میشوند. در سفر          B M T مسافر باید سه پارامتر را اجرایی کند. 1 صبر 2 زمان 3 استفامت

هورمون ملاتونین، در تاریکی (شب) ترشح می شود در غده صنوبری…

در مغز و سیستم عصبی دوپامین تولید می شود و احساس سر خوشی به ادم دست می دهد البته با شرایط خودش… سیستم عصبی یا ایکس بدن در همه جای انسان هست و باید در این 10 ماه راه اندازی شود.هیپوتالاموس سیستم خواب بدن (ساعت بدن)  را تنظیم می کند که با مصرف افیونی و غیره کارکرد این سیستم بهم می خورد.

دوستان مشارکت جزو سفر است. در ادامه همسفرهای محترم مشارکت نمودنند.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *